24 Ağustos 2014 Pazar

Michelle Knight - Beni Bulun: Çünkü Bu Sizinde Hikayeniz Olabilir | Kitap Yorumu



Orijinal Adı: Finding Me: A Decade of Darkness, a Life Reclaimed: A Memoir of the Cleveland Kidnappings
Türkçe Adı: Beni Bulun : Çünkü Bu Sizinde Hikayeniz Olabilir
Yazar: Michelle Knight & Michelle Burford
Çevirmen: Nur Eren
Sayfa Sayısı: 288 
Basım Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Martı Yayınları
Tür: Anı , Otobiyografi
Satın Almak İçin: D&R | Oku Oku



Gerçek Bir Yaşam Öyküsü
1 EV, 3 KADIN, 11 YILLIK ESARET
BENİ BULUN
ÇÜNKÜ BU SİZİN DE HİKÂYENİZ OLABİLİR
2002 yılında kaybolduğumda pek çok kişi bunu fark etmemişti bile. Yirmi bir yaşındaydım; adres sormak için bir markete uğrayan genç bir anne…
On bir sene boyunca kilit altında tutuldum, türlü işkencelere maruz kaldım. Bu, hayatımın halihazırda bildiğiniz kısmı olabilir fakat daha bilmediğiniz çok şey var.
-Michelle Knight-
Michelle Knight 2002 yılında, Ariel Castro isimli bir okul servisi şoförü tarafından kaçırıldı ve on yıldan uzun bir süre taciz, tecavüz ve işkenceye maruz kaldı. 2003 yılında Amanda Berry, 2004 yılında da Gina DeJesus tutsak olarak Michelle'e katıldı. 6 Mayıs 2013'te bir fırsatını bulup tutsaklıktan kurtulmalarının ardından, bu olay dünyada büyük yankı uyandırdı. Şimdi ise binlerce kişinin merak ettiği konu şu: O evin içinde neler oldu ve üç kadın akıl almaz işkencelere dayanacak gücü nasıl buldu?
Michelle Knight, gözler önüne serdiği bu sarsıcı hikâyesiyle suskunlar için bir ses, her yıl kaybolan binlerce çocuk ve genç için güçlü bir sembol oluyor.

Bir kitaba yorum yazmak ne kadar zor olabilir işte şimdi onu göreceğim. Beni Bulun bir yaşam öyküsünden çok daha fazlası. Okurken keşke kurgu olsaydı diye hayıflandığım bir kitaptı ama maalesef okuduklarım kurgu değil acı acı gerçekti. Michelle'e hayat aslında çocukluğundan beri bir türlü gülmemişti. Başlarda okurken bile ne kadar kötü şeyler yaşadığına tanıklık ediyorsunuz ve daha beteri olamaz diyorsunuz ama oluyor.
Michelle 2002 yılında oğlu ile görüşmesine yetişmek için arkadaşının babası, Ariel Castro'nun arabasına bindiğinde artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. O arabaya binmek onun koskoca 11 senesine maal olacaktır.  Kitabın okuduğum her satırın da boğazıma oturan yumru biraz daha genişliyor ve nefes almayı zorluyordu.
Senelerce esir tutulup, tacize edilip, tecavüze uğrayıp, dayak yiyip ayakta kalmaya çalışmak o kadar zor bir şey ki Michelle , Amanda ve Gina zor olanı başarmışlar. Uğradığı tecavüzlerden dolayı defalarca hamile kalıp dövülerek bebeğini düşüren Michelle için o evde yaşadıkları hiç ama hiç kolay değildi. Kendimi bir anlığına bile onun yerine koyduğumda dayanabilirmiydim bilmiyorum. O yüzden bana kalırsa Michelle Knight bu dünyadaki en güçlü kadınlardan biri. Ona dayanma gücünü, yaşama umudunu veren tek şey vardı. Oda oğlu Joey. Ona kavuşmak, onu bir kez olsun kucaklamak Michelle'e tüm bu pisliklere dayanma kuvvetini veren tek şeydi.
Kitabı bitirdikten sonra, düşünürken buldum kendimi. Haberlerde olsun programlarda olsun görüyoruz yüzlerce hatta belki milyonlarca insan kayboluyor ancak bu duruma öyle alışmışız ki, ama bu kitap onların neler yaşabileceğini, hangi ihtimallerin olduğunu suratımıza tokat gibi çarpıyor.
İnsanın çevresine çok daha duyarlı olması gerektiğini görüyoruz. Kısacası bu kitabı alın ve Michelle'in hikayesini okuyun. Gerçeklerle yüzleşmek zor olsa da hayatta neler olduğunun farkına varmak lazım. Çünkü tek hasta ruhlu insan maalesef ama maalesef Ariel Castro değil. Ne yazık ki bu hikaye herhangi birinin hikayesi olabilir. 

Beni öldürmeyen şey güçlendirir. Ölüm kolay kaçış yolu. Başını dik tutup yaşamak, eğilip ölmekten daha güzel. Acı penceresinden bakıyor ve muhteşem sonumu bekliyorum. Tonlarca işkenceyle pek çok gün geçirdim. Kalbim kırık Acımı hissediyor musun?

Canlı, hayat dolu bir kelebek bana hep hayatın gerçekten ne kadar değerli olduğunu, özgürce uçabilmenin güzelliğini hatırlatır. Hiç düşünmeden nereye istiyorsan oraya gidebilmek... Bende hiçbir endişem, kaygım, acım olmadan; hiçbir şey için gözyaşı dökmeden özgürce uçacağım günü bekliyorum. Sadece mutlu olmak istiyorum. Gülebildiğimi duymak istiyorum. Güzel kelebeklerin ki gibi özel bir gün yaşamak istiyorum. İçimde hüzün olmasın istiyorum.

Ariel Castro, eve gelip başkalarının yaptığı hatalardan bahsedip, sanki kendin aynı şeyi yapmıyormuşsun gibi davrandığın tüm o günleri hatırlıyorum. En azından beni öldürmediğini söylemiştin; ama sen hayatımın on bir yılını çaldın ve şimdi onu geri alıyorum. Cehennemde on bir yıl geçirdim ve senin cehennemin daha yeni başlıyor. Ben tüm bu yaşananların üstesinden geleceğim ama sen sonsuza dek cehennemi yaşayacaksın.
(Michelle'in mahkemedeki ifadesinden)

Dipnot: Martı Yayınları'na bu kitabı bana gönderip okuma fırsatı tanıdıkları için çok teşekkür ediyorum. 

5 yorum:

  1. Gecen gün kitapcida gördüm bu kitabi ve cok merak ettim. Bir an önce okuyacagim.

    YanıtlaSil
  2. Çok etkileyici bir kitaptı. İzin verirseniz kapak görselini yorum resmimde kullanmak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap gerçekten insana bu kadar da olmaz dedirten cinstendi. Tabi ki kullanabilirsiniz :)

      Sil

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...