26 Temmuz 2014 Cumartesi

Jay Asher - Ölmek İçin On Üç Sebep || Kitap Yorumu



Orijinal Adı: Thirteen Reasons Why
Türkçe Adı: Ölmek İçin On Üç Sebep
Yazar: Jay Asher
Çevirmen: Müge Atalay
Sayfa Sayısı: 312
Basım Yılı: Mayıs 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Artemis Yayınları
Tür: Genç - Yetişkin
Satın Almak İçinD&R | Oku Oku

Geleceği stop tuşu ile durduramazsınız.
Geçmişi geri saramazsınız.
Sırrı öğrenmenin tek yolu
... play'e basmak.
Hannah Baker ölmeden önce birkaç kaset doldurmuştu. İntiharının nedeni olarak gördüğü kişilerin adları bu kasetlerde gizliydi. ClayJensen, Hannah'nın doldurduğu kasetlerle ilgili hiçbir şeye karışmak istemiyordu. Hannah ölmüştü. Sırları da onunla birlikte gömülmeliydi. Ancak Hannah'nın sesi, Clay'e kasetlerde onun da adının geçtiğini söyledi. Clay gece boyunca kasetleri dinledi. ... Öğrendiği şey, hayatını sonsuza dek değiştirecekti. ClayJensen'ın ilk aşkının son sözleri.

Kitap bir kaç gün elimde sürünse de bu kitap kötü olduğundan değil tamamen benim şu sıra içinde bulunduğum isteksizlikten ama dün yarıladıktan sonra uykuya yenik düşmesem bitirecek kadar merak etmiştim kitabı ve bu sabah uyandığımda ilk işim kitaba devam etmek ve onu bitirmek oldu. Zaten konusu inanılmaz ilgimi çektiği için almıştım ve beni yanıltmadığı için mutluyum.


 Eminim herkes hayatında bir kere olsun her şeyin üst üste geldiğini hissetmiştir. Sanki hayatınıza bir çelme atılmış gibi her şey baş aşağı gelir işte Hannah Baker'in hayatına tamda böyle bir dönemde göz atıyoruz.
Bir sabah Clay Jensen evinin önünde bir ayakkabı kutusu buluyor ve içerisinden 7 tane kaset çıkıyor. Gönderenin adı yok. Clay kasetleri dinlemek için babasının eski kaset çalarına doğru gidiyor ve ilk kaseti takıyor. Ve kasetten gelen ses onun soğuk soğuk terlemesine sebep oluyor. Bu o,  bir süre önce intihar eden Hannah Baker'in sesi. 
Evet Hannah bir süre önce intihar etmiştir ancak onun ölümü öyle basitçe unutulup gitmeyecektir çünkü Hannah canına kıymadan önce onu bu raddeye getiren herkese özel bir sürpriz hazırlar. 13 sebep, 13 ayrı kişi, 13 ayrı mesaj ve 13 ayrı ses kaydı.
Hannah kasetlerin dinlenmeden atılmasına karşı bile bir önlemi var. Eğer sen dinlemekten kaçarsan herkesle beraber dinlersin felsefesi yaratmış ve dinlemezlerse kasetleri ifşa etmekle tehdit etmiş herkesi Hannah. 
Clay arkadaşının walkmanini çalarak (daha çok ödünç alarak diyelim) kasetleri dinlemeye başlar. İçini bir merak kemirir. Acaba ben neden bu kasette yer alıyorum diye sürekli sorgular kendini. Oysa o uzun zamandır uzaktan uzaktan Hannah'a karşı derin duygular besliyordu ama korkuyordu. Reddedilmekten, Hannah'ın umduğu gibi bir kız gibi olmamasından, dedikoduların gerçek olmasından korkuyordu. O kötü sonu getiren dedikoduların.
Kabataslak konuşacak olursam eğer Hannah, şu hayatta kime sırtını dönüp güvense bir kazık yemiş.  Hayatındaki herkes kar topu etkisi gösterip birleşip koca bir çığa dönüşmüş ve Hannah'ı intihara sürüklemiş.
Ama en kötüsü Hannah'ın geldiği son durum, onca sebepten sonra bile hayatını bitirmeye emin olamadığı için o bombanın pimini kendi çekiyor Hannah ve hiç yapmayacağı bir şey yapıyor, bana kalırsa onu öldüren yanlış arkadaşlar, vicdan ve pişmanlıktı. Ama hayatına son vermeden önce yaşayabilmek için kendine SON BİR ŞANS veriyor Hannah ama karşı taraf bunu çok yanlış değerlendiriyor.
Kasetlerde adı geçen 13 kişiden sadece 1 kişi diğerlerinden farklı sebepten dolayı bu kasetlerde. Ve açıkcası en zorda onun işi. 
Peki Clay bu düğümün neresinde? Neden bu kasetlerde?
Diğer 12 kişi kim ve Hannah'a bu kadar ağır ne yaptılar?
İşte bunların cevapları kitapta sizi bekliyor, kesinlikle alın okuyun ben çok sevdim.
Sevdim ama neden 4 verdim onuda açıklayayım. Bana kalırsa sonu eksik bitti. Herkes kasetleri dinledikten sonra onların hayatları ne yönde değişecekti, daha doğrusu değişecek miydi işte bunlar bende soru işareti olarak kaldı o yüzden 5 değil de 4.


Vazgeçen birini dinliyorum. Tanıdığım biri. Hoşlandığım biri.Dinliyorum. Ama yine de çok geç kaldım.


Telefon çalarken ahizeye sarıldığımı fark ettim, Bir yanım, telefonun açılmamasını umuyordu.Beklemek istedim. Telefonun sadece çalmaya devam etmesini istedim. Hayatın, orada... beklemede kalmasını istedim.


Sanırım olay bu. Kimse, diğer insanların hayatını ne kadar etkilediğini bilmiyor. Çoğu zaman hiçbir fikrimiz yok. Ama yine de şartlan zorluyoruz..

9 yorum:

  1. Afişin ne kadar muhteşem olduğunu söylemiş miydim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar tatlı olduğunu söylemiş miydim? :*

      Sil
  2. Acaba bu kitabı wsatann bi yer varmııııııı

    YanıtlaSil
  3. Afişini blog turum için belki biraz değiştirerek kullanabilirmiyim?

    YanıtlaSil
  4. Kusura bakma geç dönüş yaptım. Hala kullanmak istiyorsan kullanabilirsin.

    YanıtlaSil
  5. Sen sevdin mi? Ben bu kitabı Selena Gomez dizi yapacak diye almaya karar verdim, sen yazınca da ayrı bir şey oldum ama fuarda Artemis yok :(

    YanıtlaSil
  6. Bu kitabı okudum o kadar muhteşem bir kitapki ama dizisiylr arasında bayağı bir fark var ama mükkemmel ikincisi varmı acaba

    YanıtlaSil
  7. Kitapin ozetini atabilirmisinziz

    YanıtlaSil

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...