1 Nisan 2014 Salı

Dizi Yorumu #3 : Orphan Black

Tür ; Bilim-Kurgu , Aksiyon, Dram
IMDb Puanı ; 8.4
Oyuncular ; Tatiana Maslany , Jordan Gavaris, Dylan Bruce,
Ülke ; ABD, Kanada
Sezon Sayısı ; 2
Yayın Tarihi ; 30 Mart 2013 - Hala devam ediyor.






Yetim Black, Sarah adında zor koşullara adapte olabilmiş kılık değiştiren bir yetimdir. Bir kadının intiharına tanık olduktan sonra Sarah kurbanın kendine çok benzediğini fark eder. Ölü kadının yerine geçerek birikimlerini kullanınca bütün sorunlarının çözüleceğini zannederken onun yerine şaşırtıcı bir gizemin farkına varır: Ölü kadın ve kendisi birer klondur. Sarah cevaplar aradıkça kendisi gibi birçok insanın olduğu öğrenir. Bu kişiler aile fertlerinden şüphelenmeyen ve tamamen farklı koşullarda yetişen genetik olarak aynı insanlardır. Bu klonları kimin yarattığını bilmezken neden bir suikastçi tarafından bir bir öldürüldüklerini de bulmak zorundadır.

Şöyle yayın tarihine bakınca diziyi izleyeli nerdeyse 1 sene olmuş ama konusu hala aklımda hiçbir şeyi unutmamışım bu bile dizinin nasıl güzel olduğunu anlatmaya yeter aslında.
Ancak tabi ki ayrıntıya gireceğim.
Orphan Black'i dizimag'te tamamen tesadüfen keşfetmiştim. Yanlışlıkla tıklamış sonrasında konusunu okuyup izlemeye başladım ve aklıma gelen ilk şey sonunda Fringeden sonra içime işleyecek bir dizi buldum oldu. Gerçekten konusu çok orijinal ama ilk sezon sade ve sadece 10 bölüm olup sevenlerini çıldırttı. Üstelik 2. sezon için de araya 1 sene koyunca hepten çıldırdık neyse zaman su gibi aktı geçti ve 2. sezon tarihi geldi gibi. Evet yanlış duymadınız 2. sezon 19 Nisan 2014'te başlıyor. 


Ana karakterimiz Sarah Manning zor koşullarda büyümüş bir kızdır yani doğrusunu söylemek gerekirse erkek gibi kız derler ya tam da öyle. Bir gün metroda birinin intiharına tanık olur ve kendini öldüren kadının kendisine ikizi kadar benzediğini görür ve onun yerine geçmek için çantasını çalar. Evine gider yerleşir ama onu kötü bir sürpriz beklemektedir. Hatta bir değil bir kaç sürpriz beklemektedir. Yerine geçtiği kadın polistir ve partneri Sarah'tan bir hayli kıllanır. 2.si bu süreçte kendisinin ve ölen kadının birer klon olduğunu ve kendisi gibi bir çok insanın olduğunu öğrenir ve bunlardan bir kaçı ile irtibata geçer. Hepsi birlikte bu durum ile başa çıkmaya çalışırlar çünkü bir süikastçi tüm klonları öldürmeye çalışmaktadır.

Çoğumuz The Vampire Diaries'teki görsel ikiz mevzularından bir oyuncunun çifte karakter oynamasına alışığız artık. Ancak Orphan Black'te durum biraz farklı hatta baya farklı baş rol oyuncumuz Tatiana Maslany nerdeyse dizideki tüm karakterleri kendi oynuyor. Ve inanın bunu mükemmel şekilde başarıyor. Gerçekten zoru başarmak bu olsa gerek. İzlediğinizde demek istediğimi anlayacaksınız zaten.

Bunun dışında ilk sezonda bilim kurgudan çok aksiyon ön plandaydı. Kızların bu durumu öğrenmesi, araştırması, peşindeki insanlardan kaçması, saklanması vs. Ve bana kalırsa 2. sezonda ise tam tersi bilim kurgu ağırlıklu olacak.
Çünkü ikinci sezon trailerın da 1. sezonda aklımıza takılan sorular soruluyor.
Orijinal kim? (Bence Sarah)
Bizi kim yarattı? (Bunu bende bilmiyorum asdasdf)
Evet bu soruların cevabını onlar kadar bende merak ediyorum gerçekten ve artık 2. sezon için iyice sabırsızlanmaya başladım diyebilirim.
Ne kadar doğru düzgün ifade edebildim diziyi gerçekten bilmiyorum ama izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum beğenmezseniz gelin dövün beni asdfgs :D


2. Sezon 2. Trailer

4 yorum:

  1. 2. sezonu bende sabırla beklemekteyim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ama umarım bu sezonda 10 bölüm olmaz!:D

      Sil
  2. Merhaba, bu yazıya yorum atmak için biraz geç kalmış olabilirim ama yabancı dizi arayışındayken bu yazına denk geldim ve teşekkür etmeden geçemedim, harika bir dizi 2.sezondayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemene ve beğenmene inanılmaz sevindim^^
      Keşke sezonlar bu kadar kısa olmasyadı ama :p

      Sil

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...