3 Ağustos 2014 Pazar

Hüseyin Muharrem Arat - Mavi Kubbe || Kitap Yorumu

Kitabın Adı: Mavi Kubbe
Yazar: Hüseyin Muharrem Arat
Sayfa Sayısı: 190
Basım Yılı: Temmuz 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Sokak Kitapları
Tür: Tasavvuf , Şiir
Satın Almak İçin: D&R | Oku Oku

Bazen bir çocuk bazen uhrevi aleme dalıp sema eden bir derviş gibi bu dünyada yok olan, bazen de yaşanmışlıkları dile getirmeyi öğüt haline getirmiş dizelerle karşımıza çıkan Hüseyin Muharrem Arat kendine özgü şiir örgüsüyle peteğinden gönlümüze şiir balını damlatmasını başarıyor.
SEMAZEN ŞAİR-YAZAR
ENGİN KÖKÇÜ
Ne istemişiz ki; sade, ılımlı, dingin, derinden kuşatan, anlayan, anlatan, karşılayan, karşılık veren bir aşktan başka? Sevdik dediysek kâinatın dengesini mi bozduk? Bunu söylediğimiz için şirazeden mi çıkmış olduk?
Yürek yangınımıza bir çare umuduyla çaresizlik içinde söyledik. Eğilip bükülüp, yokmuş gibi davranıp, yüreğimizde besleyip yüreğimizde mi öldürseydik? İyi de o kadar güçlü değiliz ki; hangi yüreğe sığdıracaktık? Yüreğimizin sesi değil miydi dillendir diye çığlıklar atan? Neticede aşktan bahsediyoruz. Mayasında yangı, coşku, hüzün, korku, ümit, ümitsizlik; kısaca var oluşun tüm özellikleri yok mudur?
Özellikle günümüzde düşüncenin, fiilin kirlendiği bir dönemde saflığa, sadeliğe, güzelliğe, nezakete o kadar ihtiyacımız var ki... İlişkilerin çıkar kaygısına dönüştüğü, temel değerlerin törpülenerek temelsizleştiği, insanı insan yapan aşkın içerik değiştirdiği yalanıyla karşı karşıyayız. Gerçeği aramak, gerçek aşka yapacağımız yolculuktur. Çilelidir, zahmetlidir, çeldiricisi çoktur bu yolculuğun.
Okuduğum eserin büyük bir boşluğu dolduracağına inanıyorum.
MUSTAFA BAŞER
Şair - Yazar
Şiirlerini okuduğumda ruhumda, manevi dünyamda iz bırakan, duygu ve kelimelerin ustaları arasına yeni katılan Hüseyin Arat dostuma yolunun açık olmasını; güzel gönlünün, güçlü kaleminin hiç durmamasını diliyorum.
Furkan ÖZBALKAN
Oyuncu
(Tanıtım Bülteninden)

Aslında bu yorumu gündüz yapacaktım ama akşam sakin kafayla yazayım dedim çünkü şiir kitabı yorumlamak zaten zor bir de ilk defa okuduğum bir türde okuduğum bir kitabı yorumlamak iki katı zor.


Çünkü daha önce hiç tasavvuf şiirleri okumadım. O yüzden başka şairler ile kıyas içerine giremeyeceğim. 190 sayfalık bir solukta biten ancak yüreğinizde bir yerlere dokunan dizilerle dolu bir kitaptı. Aşkın hanımın yolladığı bu kitap hiç bilmediğim, tecrübe etmediğim bambaşka bir türle tanıştırdı beni o yüzden kendisine ayrıca teşekkür ederim.
Eğer bu türe aşinaysanız, ruhunuzu dinlendirecek bir şeyler arıyorsanız, bu dizeler size göre.
Hem alıntı olması hem de örnek teşkil etmesi açısından kitaba adını veren şiiri paylaşıyorum.
Tekrar Aşkın hanıma teşekkür ediyorum (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...