24 Ağustos 2014 Pazar

Gayle Forman - Eğer Yaşarsam (If I Stay #1) | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: If I Stay
Türkçe Adı: Eğer Yaşarsam
Seri: If I Stay #1
Yazar: Gayle Forman
Çevirmen: Ayşe Belma Dehni
Sayfa Sayısı: 256
Basım Yılı: 2013
Dili: Türkçe
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Tür: Genç - Yetişkin
Satın Almak İçin: D&R | Oku Oku



Sıradan bir günde...
On yedi yaşındaki Mia, bir genç kızın isteyebileceği her şeye sahiptir: sevgi dolu bir aile, ona âşık bir erkek arkadaş, müzik ve olasılıklarla dolu parlak bir gelecek...
... bir saniyede her şey değişir...
Bir sabah ailesiyle yolculuğa çıkan Mia'nın hayatı bir anda altüst olur. Kendini, kaza geçirdikleri arabanın enkazından yaralı bedeninin çıkarılışını izlerken bulan genç kız, parçaları yavaş yavaş birleştirince neler kaybettiğinin ve geride bıraktıklarının farkına varacaktır. Hayat ve ölüm, mutlu bir geçmiş ve bilinmezliklerle dolu bir gelecek arasındaki ince çizgide yürüyen Mia, bir günde hayatının en önemli seçimini yapmak zorunda kalacaktır.
Eğer Yaşarsam, aşkın gücünün, ailenin gerçek anlamının ve yaptığımız seçimlerin dokunaklı hikâyesi…

Herhalde bu yazım kitap yorumundan çok bir sitem, hayal kırıklığı yazısı olacak. Bu kitabı büyük umutlarla almıştım yani daha okumadan çok seveceğimi falan düşünmüştüm hatta kitaptan beklentim o kadar yüksekti ki gittim iki kitabını birden aldım. Ama sonuç kocaman bir hayal kırıklığı oldu. Konusu çok çok çok güzel ama bana kalırsa buda deliryum gibi harcanmış bir konu olmuş. Belki Gayle Forman değil de başkası yazsa aynı konuyu okurken hüngür hüngür ağlardım. Ki ben ota boka ağlayan bir tipim ama bu yazar böyle bir konuyu o kadar hissiz ve durağan yazmış ki gözüm dahi dolmadı.


 Bilmiyorum belkide benim beklentim çok büyük olduğu için böyle hissettim ama durum bu. Goodreads'ta arkadaş listemin nerdeyse hepsi 4-5 yıldız vermiş belki de sorun bendedir bilemiyorum.
Ama tüm bunlara rağmen filmden umutluyum bence film kitaptan daha etkileyici olacaktır.

Neyse bu kadar sitemden sonra gelelim kitabın konusuna; Ailesi ile beraber karlı bir günde geziye çıkan Mia, geçirdiği trafik kazasında ailesini kaybeder kendisi de komaya girer. Koma sürecinde Mia'nın anılarına yolculuğa çıkarken bir yandan da hastanede ki durumunu okuyoruz. Bir yerden sonra bu gel git beni baydı açıkcası. Kısacası Mia'nın verdiği yaşam mücadelesi ve onu sevenlerin neler yaşadığını okurken bir yandan da Mia'nın hayatını okuyoruz. Adam ile ilişkilerini, çocukluk anılarını. Kitaptaki her karakterin ortak özelliği müzik tutkunu olmaları.
Dediğim gibi belki de ben çok fazla beklenti ile okuduğum için sevemedim, sıkıldım. İsteyenler bir şans verebilir fakat kitap zevki benim ile aynı olanlar uzak dursun.



Bazen seçim yaparsın bazen de seçimler seni olduğun kişi yapar. 

Dipnot: Eğer Yaşarsam, Türkiye'de 19 Eylül de vizyona girecek.
Fragman;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...