30 Ağustos 2014 Cumartesi

Karen Marie Moning - Karanlık Ateş (Fever #1) | Kitap Yorumu



Orijinal Adı: Darkfever

Türkçe Adı: Karanlık Ateş
Seri: Fever #1
Yazar: Karen Marie Moning
Çevirmen: Aylin Kalav
Sayfa Sayısı: 344
Basım Yılı: Eylül 2012
Dili: Türkçe
Yayınevi: Epsilon Yayıncılık
Tür: Fantastik | Paranormal
Satın Almak İçin: D&R | Oku Oku




Karanlıktan korkar mısınız?
Hiçbir şey göründüğü gibi değildir ve yeri geldiğinde insanlar gördüklerine de inanmamalıdır...
Güzel, akıllı ve normal biri olmak, görünürdekinin gerçeğini ortaya çıkarmaya yeter mi bilinmez ama MacKayla bu özelliklere sahip bir kadın olarak "gerçekler" için çaba sarf edecektir. Tek amacı, diğer tüm normal insanlar gibi mutlu ve sade bir hayatı varken kardeşinin öldürülmesi ile mantıklı bir açıklama getiremediği tuhaflıklara son vermekti. Anne ve babasına olan sadakatini çiğneyerek kardeşinin katilinin peşine düşen Mac, İrlanda'ya gider. Çıktığı yolculuk, onu hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı, iyi ile kötünün aynı derecede tehlike yarattığı karanlık bir dünyaya sürükler. Kısa süre içerisinde ise daha da büyük bir meydan okumayla karşı karşıya kalır: Sahip olduğundan haberdar bile olmadığı gücünü insanlık âleminin ötesindeki, tehlikeli Fae âlemini görebilme yeteneği kullanmayı öğrenir ve istenilenden çok daha uzun bir süre hayatta kalmayı başarır.
Her hareketi, geçmişi olmayan ve Mac'in hayal ettiği gelecekle alay eden bir erkek olan karanlık ve gizemli Jericho tarafından gölgelenir...

Eveeeeeet sonunda bende meşhur seriye başladım ve yine meşhur olan Barrons ile tanıştım. Sevgili Nihan tanıştığımız andan beri ateş serisini oku, oku oku oku diye baskı yapınca dayanamamış ilk iki kitabını almıştım ama bir türlü başlamak nasip olmadı. Derken son zamanlarda Nihan'dan yine bana seriye başla atağı gelince dedim e başlayayım artık. Kitap çeşitli terimlerin tanımlarıyla başlıyor okurken dedim bunlar ne böyle. Ama okudukça terimlerle bir bir tanışıyoruz.



MacKayla Lane, mutlu bir hayata sahip bir genç kızdır. Gündüzlerini havuz başında bronzlaşarak, geceleri ise barmenlik yaparak geçirir.Pembelere bürünen bir barbie bebekten farkı yoktur. Kısacası eğlenceli ve olabildiğince mutlu bir hayatı var Mac'in. Taa ki , okumak için İrlanda'ya giden ablası Alina'nın ölüm haberini alana dek. 
Ablasının ölümü ile bir kere yıkılan Mac bir de polisinin davayı kapattığını öğrenir ve bir kez daha yıkılır ancak bu durum ona başka bir çözüm yolu aratır. Bu yol ise İrlanda'ya gitmekten geçer.
Mac karar verir İrlanda'ya giydecek ve ablasının katilini bulacaktır. Ancak Dublin hiçte onun yaşadığı küçük kasabaya benzememektedir. Yani bir anlamda Dublin ne kadar karanlık yanı varsa bir bir Mac' gösterecektir. O ana kadar korku filmlerinde gördükleri her yaratığın gerçekliği ile sarsılacak. Ve tüm bu gerçeklerle bocalarken yolu bir yabancı ile kesişecek. Barrons ile. 
Bundan sonra Mac, Barrons'un yardımı ve kılavuzluğu ile bir yandan kendini (ne olduğunu) keşfedecek bir yandan da kardeşinin katilini aramaya başlayacak. İlerleyen sayfalarda Mac'in bir sidhe kahini olduğunu öğreniyoruz tıpkı ablası gibi.
Peki nedir bu sidhe kahini?, Mac kardeşinin katilini bulabilecek mi?, Barrons'un tüm bunlardan çıkarı ne?
Bu soruların cevabını merak ediyorsanız e bi zahmet kitabı okuyacaksınız^^
Birinci kitap tam olarak bir hazırlık kitabıydı son sayfalarda bunu daha da anlıyorsunuz. Asıl olaylar 2 ve devamında gelecek gibi gibi. 


Sonsuza kadar kalbimde kocaman bir boşlukla dolaşmak zorunda kalacaktım. Öleceğim güne kadar kardeşim yüzünden başkalarını üzecektim. Ne demek istediğimi anlamadıysanız veya melodramatik olduğumu düşünüyorsanız, hiç kimseyi gerçekten sevmemişsiniz demekir.


Gerçekten de insanın hayatta ki her şeyin karşısında, durabileceği yalnızca iki mevzi vardır. Umut ve korku. Umut güçlendirir, korku öldürür.


Çoğu kez sadece yalanlara saplanıp kaldığımızda, konuşmayı reddederiz; satır aralarındaki gerçek okunmasın diye.


Bizi tanımlayan asıl şey hareketlerimizdir. Neyi seçtiğimiz, neyi reddettiğimiz hatta neyin uğruna canımızı vereceğimizdir önemli olan.

8 yorum:

  1. Çoooookkkk merak ediyorum bu seriyi ama alamıyorum :( Benim yerime de oku Müge :( :D

    YanıtlaSil
  2. Ikinci kitabi oku da begenirsen alicam hemen :D

    YanıtlaSil
  3. Sonunda bir kişi daha gruba katılmış. Bir gün herkes Ateş Serisi'ni okuyacak diye slogan atıyorum etrafta. :D Ben son kitap çıkmadan okuduğum için kafayı sıyırma noktalarındaydım ama sen şimdi arka arkaya okuyabilirsin rahatça. Şanslısın. Ben de bir ara tekrar okumak istiyorum seriyi. Emin ol diğerlerini daha da çok seveceksin. Barrons ile tanışmak bir ayrıcalıktır. :) Çok güzel ve düzenli bir yorum olmuş açıkçası görsel açıdan da, bayıldım. Eline sağlık. :) Şimdi hadi koş hemen ikinci kitaba! :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Nihan o kadar baskı yaptı ki artık kayıtsız kalamadım ki iyiki de kalamadım:D İlk kitap olaylar açısından biraz ağır aksa da hiç sıkmadı ve yormadı beni gerçekten güzeldi. Ve evet aslında serinin bitmesini bilerek bekledim sonuçta seri artemise geçmişti ve geleceği muammaydı ^^ Buarada yorumu beğenmene ayrıca sevindim:)

      Sil
  4. serinin 3.kitabı var mı?

    YanıtlaSil
  5. serinin üçüncü kitabı var mı veya ne zaman çıkacak? Ona göre ilk iki kitabı alıp okuyacağım.

    YanıtlaSil

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...