13 Nisan 2014 Pazar

Susan Ee - Meleğin Düşüşü || Kitap Yorumu




Orijinal Adı: Angellfall
Türkçe Adı: Meleğin Düşüşü
Seri: Penryn & End of Days #1
Yazar: Susan Ee
Çevirmen: Barış Emre Alkım
Sayfa Sayısı: 316
Basım Yılı: 2012
Dili: Türkçe
Yayınevi: DEX
Tür: Paranormal , Fantastik
Satıl Almak İçin: D&R* | Kitap Sihirbazı
* Kitap D&R'da 9.90 indirimine dahildir.




Kanatsız bir melek ne işe yarar? Kıyamet melekleri yeryüzüne inip tüm dünyayı yakıp yıktığından bu yana altı hafta geçti. Gündüzleri sokak çeteleri hüküm sürüyor, geceleri korkunun ta kendisi.
Bir gün savaşçı melekler küçük bir kızı kaçırdılar, tekerlekli sandalyeye mahkum, aç biilaç halde, ufacık bir kızı. Kızın ablası, Penryn, kardeşini kurtarmak için elinden geleni ardına koymayacak. Buna, aslında düşmanı olan bir melekle bir anlaşma yapmak dahil olsa bile.
Raffe, kanatları kesilmiş, gücünü yitirmiş bir melek. Binlerce yıl savaştıktan sonra şimdi hayatı, gencecik bir kızın ellerinde. Penryn ve Raffe, korkunun ve tuhaf yaratıkların hüküm sürdüğü bir dünyada bir başlarınalar, hayatta kalmak için de birbirlerine ihtiyaçları var.
Her şeye rağmen sağ kalıp düşman meleklerin inine gitmeliler. Penryn burada kardeşini bulmayı umut ediyor. Raffe ise binlerce yıllık düşmanlarına karşı tek başına savaşıp kanatlarını ve eski gücünü yeniden kazanmayı.

Kitaba yapılan yorumları okuduğum da inanılmaz merak etmiştim. Ancak 2. kitabı beklemenin zor olacağını düşündüğümden 2. kitap yayınlanmadan ilkine başlamadım. 2. kitap hali hazırda çıkmışken bende almışken Meleğin Düşüşü'nü daha fazla bekletmek istemedim kitaplık köşelerinde. Büyük heyecanla ve büyük beklentiyle okumaya başladım. İlk 100 sayfa inanılmaz sıkıcıydı hatta bunun neresini bu kadar beğenmişler lan? demeden edemedim. Ama heyecan kitabın ikinci yarısındaymış meğer. İyi ki de canı sıkılınca kitabı bırakan insanlardan değilim!
 Melekli kitapları vampirlilere vs oranla daha fazla seviyorum ama anlamlandıramadığım bir şey varsa neden saflığın temsili olan melekler bu kadar vahşileştiriliyor. İnsan okurken azcık ürpermiyor değil yani. 
Neyse kitabımıza dönelim. 
Melekler yer yüzüne inmiş ve ortalığı savaş alanına çevirmiştir. Dünya adeta cehennemi yaşamaktadır.
Ana karakterimiz Penryn, ailesi ile beraber kendine kalacak güvenli bir yer ararken bir meleğin katledilişine (kanatlarının kesilişine) tanık olur. Yardım etmek isterken çok kötü bir şey olur ve melekler kız kardeşini kaçırarak giderler. Annesi de kaçan Penryn ne yapacağını bilemez. Paige yani Penryn'in kardeşi yürüme engellidir ve 'nerdeyse' tüm sorumluluğu ablasının üstündedir. Ve o andan itibaren Penryn'in tek bir amacı vardır oda kardeşini bulmak. Ama nasıl? Penryn kanatları kesilmiş ve yardıma muhtaç durumda olan meleği yani Raffe'i alır ve onun iyileşmesini bekler. Artık tek umudu odur.
Yolları bu şekilde kesişen Raffe ve Penryn bundan sonra olacak herşeye karşıda beraber savaşacaklardır.
Şunu söylemeliyim ki Penryn gerçekten çok cesaretli ve hep güçlü duran bir karakter. Üstelik kitabın duygusal bir ilişki etrafında değilde olay örgüsü etrafında şekillenmesini ayrı beğendim. 
Böyle bir kıyamet sonrası dünyada hem Paige'i bulmak hemde Raffe'nin kanatlarına kavuşmasını sağlamak hiç kolay olmayacaktır.
Önce direniş ordusunun eline düşecekler sonra ormanda saldırıya uğracaklar ama ne olursa olsun onların sözlüğünde pes etmek yok!
Ahh Raffe zaten onun hakkında ayrıca bir sayfa yazı yazabilirim. Ancak kitaptaki tek duygusal yerde Penryn'e söylediği o cümle ile yıktı beni! Ben bile tokat yemiş gibi oldum yemin ederim.
Peki Raffe kanatlarına tekrardan kavuşabilecek mi?
Penryn tek amacı haline getirdiği kardeşini bulabilecek mi?
Bunların cevapları elbette kitapta saklı ve ben sizi şiddetle bu kitabı okumaya davet ediyorum! Tabi hala okumayan kaldıysa :D

Altı Çizili Cümleler ;

  • "Peki, adını bilmeyenler sana nasıl hitap ediyor?" Yanıtlamadan önce durakladı. "Tanrı'nın Gazabı."
  • "Hayır." Sana ihtiyacım var, diye ağzımdan kaçıracaktım az daha. "Seni kurtardım. Bana borçlusun." 
  • "Neden sana söylediğimde kaçmadın ki?" diye fısıldadı saçlarıma doğru. "Daha en başından, ölümüne, sadakatinin yol açacağını biliyordum. Ama bunun, bana olan sadakatinden olacağı aklıma gelmemişti." 
Dipnot: Kitapların orijinal kapaklarına bayıldım. Keşke DEX'te orjinal kapak kullansaymış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...