7 Aralık 2013 Cumartesi

Stieg Larsson - Ejderha Dövmeli Kız | Millennium #1 || Kitap Yorumu

Orjinal Adı: Man Som Hatar Kvinnor
Türkçe Adı: Ejderha Dövmeli Kız
Seri: Millennium #1
Yazar: Stieg Larsson
Çevirmen: Ali Arda
Sayfa Sayısı: 648
Basım Yılı: 2009
Dili: Türkçe
Yayınevi: Pegasus




41 ülkede rekor satış yapan kitaplarının başarısını göremeden 50 yaşında hayata veda eden İsveçli gazeteci Stieg Larssonun zihne kazınacak sahneler, çarpıcı ve canlı karakterler, okurları adeta yerlerine çivileyecek sürükleyici bir kurgu ile her sayfasını ağır ağır ve dokuyarak yazdığı Millennium serisinin ilk kitabı Ejderha Dövmeli Kızı okuduktan sonra, Gefle Dagblad gibi bundan daha iyisi yapılamaz diyebilirsiniz. Ama bu erken bir karar olabilir. Son sözü söylemeden ikincisini beklemenizi tavsiye ederiz.
"Olağanüstü… Okuyucular kitabı okurken yerlerinden bile kıpırdayamayacak."
-SUNDAY TIMES

Nasıl başlayacağımı bilmiyorum gerçekten. Kitaba 2010 senesinde arkadaşımdan alıp başlamıştım ancak daha bitirmeden arkadaşım geri isteyince yarımca kalmıştı. Geçen sene gidip seriyi komple aldım ama bir türlü okuyamamıştım. Kısmet okuma şenliğineymiş. Niyetim kitabı ilk aya sıkıştırmaktı ama misafirdi, benim mide ağrılarım derken kitap uzadı gitti. Ve bittiğinde keşke bu kadar bekletmeseydim diye kendime kızdım.
O kadar güzel kurgulanmış, olaylar öyle güzel bağlanıyor ki hayret ettim gerçekten. 
Kitabın başında Henrik Vanger'in 1966 yılında kaybolan yiğeni Herriet Vanger'in geleneksel aile yemeği olduğu gün ortadan kaybolmasına rağmen, Herriet'in Henrik'in her doğum gününde yolladığı kuru çiçek tabloların gelemeye devam ettiğini öğreniyorsunuz. Bu durum yıllarca devam ediyor ve polis olayı bir türlü çözemiyor dava zaman aşımına uğrasa da Henrik için adeta takıntı haline geliyor. Herriet'in kaybolduğu gün ada da bir de tanker kazası gerçekleşiyor. O yüzden Herriet'in ölümünden sorumlu olabilecek kişiler kısıtlı. Derken Henrik son doğum günü hediyesini aldığı sıralar da Stockholm'da gazetecilik yapan Mikael Blomkvist'in başı sayılı şirket sahiplerinden biri ile belaya girer. Bunun üzerine Henrik, Lisbeth Salender'a Mikael'ı araştırtır ve sonuç olarak Mikael'a iş teklif eder. Vanger ailesinin tarihi yazması adı altında aslında Herriet'in ölümünü araştırmasını ister. Mikael bunun boşa bir çaba olduğunu Henrik'e söylese de onun ısrarlarına dayanamaz ve işi kabul eder. Henrik, Vanger ailesinin tüm geçmişini Mikael'ın önüne serer. Tüm olay bundan sonra başlar. Mikael yılların raporlarını vs okuyup puzzle'ın parçalarını birleştirmeye başlar ve bir kilit noktasında yolları Lisbeth Salender ile birleşir. Ve inanın bundan sonra kitabı kapatıp uyuyamıyorsunuz bile. Gece 4.5'a kadar oturdum olayları sonuçlandırmak için ve kitabın sonlarında şoktan şoka girdim. 2. kitaba başlamak için sabırsızlanıyorum. Kesinlikle tavsiyemdir okuyun.
Filmini de yarın Kitap Ağacı ailesiyle beraber izleyeceğim.

4 yorum:

  1. En sevdiğim seri. Genelde serideki son kitaplar okuyucu tatmin etmez ama bunda üç kitapta birbirinden harika. İsveç yapımı film hakkında pek olumlu şeyler duymamıştım ama Hollywood yapımı filmi de harikaydı!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Hollywood yapımını izledim. Bitirdikten sonra İsveç yapımının fragmanını izledim ama bence Hollywood yapımının karakterleri daha güzel oturmuştu:)

      Sil
  2. Film yorumunu şimdi okudum :) Kesinlikle katılıyorum dediklerine ^_^ Tek sorun hala Hollywood yapımının ikinci filmi hala olmaması :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film bittiğinde ilk ona baktım biliyor musun ve diğerlerinin henüz olmamasına gıcık oldum:(

      Sil

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...