1 Eylül 2013 Pazar

Mitch Winehouse - Kızım Amy || Kitap Yorumu


Orjinal Adı: Amy, My Daughter

Türkçe Adı: Kızım Amy
Yazar: Mitch Winehouse
Çevirmen: Güneş Demirel
Sayfa Sayısı: 352
Baskı Yılı: 2013
Dili: Türkçe
Yayınevi: Pegasus




Milyonları büyüleyen eşsiz bir sesin trajik öyküsü"Bir pop trajedisinin gerçek öyküsü… Cesurca, açıklıkla ve samimiyetle yazılmış." Q magazine"Çok ünlü olmayı hayal ediyorum. Sahnede olmak istiyorum.Bu tutku yaşadığım sürece devam edecek. İnsanların sesimi duymalarınıve beş dakikalığına dertlerini unutmalarını istiyorum.Konser biletleri, Batı Yakası ve Broadway Şovu biletleri bir çırpıda tükenen bir aktrisve şarkıcı olarak hatırlanmak istiyorum."    Amy Winehouse, 12 Yaşinda

- Değerlendirmem -

Açıkcası kitabı okumamın sebebi deli bir Amy Winehouse hayranı olmam değil. Evet seviyorum ancak körü körüne bir hayranlığım yok yada yoktu diyebilirim. Ama babasının bu kitap ile açtığı pencere sayesinde hayatına ufak bir bakış atma fırsatı buldum, bulduk. Ve bu inanılmaz duygular yaşattı bana. Yer yer eğlendim, yer yer gözlerim doldu, bazen ise kızdım Amy'e çok kızdım hemde. 
Ama o aslında hepimizin yaşamak istediği 'derin aşk' duygusunu dibine kadar yaşamış bir kadındı. Aslına bakılırsa Amy aşk acısından ölüneceğinin kanıtıydı. Çünkü; aşk insanı her zaman mutluluğa sürüklemiyordu maalesef.
Öyle ki hayatını adadığı ama karşılığında sadece onun hayatını mahveden adam Blake ile tanışmadan önce bağımlılara aptal derdi, sonra aşk ve saplantı Amy'i aptala çevirdi. 
Kitap birinin hayatını okuyormuş gibi değil de bir romanı okuyormuş gibi hissettiriyor. Samimi ve sıcak bir dille yazılmış.Mükemmel bir baba kız ilişkisine imrendim. Mitch sadece bir baba değil aynı zamanda Amy'nin en yakın arkadaşıydı da. 
Yeteneğinin küçük yaşından beri farkında olan bir kadın Amy. Ve kitaptan edindiğim tecrubeye göre o hep marjinaldi, hep diğerlerinden başkaydı. Okulu hiçbir zaman sevmemesine rağmen müzikte hep zirvedeydi.
Aslında Blake ile tanışana kadar her şey yolundaydı Amy için.
Öyle bir aşk ki saplantılı, tutkulu. Blake ne yaparsa yapsın göz yuman, karşı koyamayan hep affeden, hep kendinden veren bir kadın. Tek bildiğim mükemmel bir yüreğe sahip bir kadın olduğu..
Daha fazla anlatmıyım en iyisi siz alın ve okuyun hatta okutturun.
Kitapta Amy Winehouse'a ait bir kaç resimde mevcut..
Onlardan bazıları;


-Altı Çizili Cümleler-



  • Sadece yapman gerekeni yaparak, yıllar içinde gelmen gereken noktaya geliyorsun.
  • Yaşamak için seviyorum ve sevmek için yaşıyorum.

2 yorum:

  1. hüzünlü geleceği için okumak istemiyorum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence okumalısın, tamam hüzünlü evet ama eğlenceli kısımları da var..

      Sil

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...