24 Temmuz 2013 Çarşamba

Jose Mauro De Vasconcelos - Şeker Portakalı || Kitap Yorumu

Orjinal Adı: O Meu Pe de Laranja Lima
Türkçe Adı: Şeker Portakalı 
Yazarın Adı: Jose Mauro De Vasconcelos
Çevirmen:  Aydın Emeç
Sayfa Sayısı: 208
Baskı Yılı: 2012
Dili: Türkçe

Yayınevi: Can Yayınları

Arka Kapak:

Yazarlıkta karar kılıncaya kadar, boks antrenörlüğünden ressam ve heykeltıraşlara modellik yapmaya, muz plantasyonlarında hamallıktan gece kulüplerinde garsonluğa kadar çeşitli işlerde çalışan Jose Mauro de Vasconcelosun başyapıtı Şeker Portakalı, "günün birinde acıyı keşfeden küçük bir çocuğun öyküsü"dür. Çok yoksul bir ailenin oğlu olarak dünyaya gelen, dokuz yaşında yüzme öğrenirken bir gün yüzme şampiyonu olmanın hayalini kuran Vasconcelosun çocukluğundan derin izler taşıyan Şeker Portakalı, yaşamın beklenmedik değişimleri karşısında büyük sarsıntılar yaşayan küçük Zezenin başından geçenleri anlatır. Vasconcelos, tam on iki günde yazdığı bu romanı "yirmi yıldan fazla bir zaman yüreğinde taşıdığını" söyler.

Aydın Emeçin, güzel Türkçesiyle dilimize armağan ettiği Şeker Portakalının başkahramanı Zezenin büyüdükçe yaşadığı serüvenleri, yazarın Güneşi Uyandıralım ve Delifişek adlı romanlarında izleyebilirsiniz.


Değerlendirmem: Herkesler  gibi  çocukluğumda  okudum  tekrar  okuyorum  diyemicem  maalesef  kitabı  uzun  senelerdir  duyup  senelerdir  de  kütüphanemde  durduğu  halde  okumadım.  Neden  bende  bilmiyorum.  Ama  okuma  şenliği  kapsamında  Zeze  ile  de  tanışmış  oldum.  Ve  kendime  çok  kızdım  bu  kadar  geç  kaldım  diye. Kitapta 5  yaşındaki  bir  çocuğun  tertemiz  kalbi  ile  delidolu  ruhu  arasında  gidip  gelen  hayatına  konuk  olurken  bir  anda  o  hayatın  bir  parçası  oluyorsunuz.  Yoksulluğun  bir  çocuğu  nasıl  olgunlaştırdığını  görüyorsunuz.  Yaşadığı  acıları  kendi  acınız mış  gibi  hissedip  yüreğiniz  burkuluyor.  Yine  onun  mutluluklarıyla  mutlu  oluyorsunuz.  Öyle  güzel  bir  çocuk  ki  karşıınızda  ki  hayran  olmamak  elde  değil.  O  hayal  dünyasında  kaybolmak..  Her  şeyin  dışında  kitapta  öylesine  büyük  bir  dostluğa  şahit  oluyorsunuz  ki.  

Ancak  sonlarda  yaşadığı  büyük  acı  içinize  oturuyor.  Gözlerimden  akan  yaşlara  engel  olamadım.
Onu  bunca  sene  ihmal  ettiiğim  için  Zeze'den  özür  diliyorum.  En  kısa  zamanda  Güneşi  Uyandıralım  ve  Delifişek'i  de  okuyacağım.  İçinizde  benim  gibi  'hala'  okumamış  olan  varsa  bir  an  önce  okusun ,  pişman  olmayacak  kesinlikle.
Puanım:5/5

Altı  Çizili  Cümleler:



  • Kimseden  hiçbir  şey  beklemiyorum.  Böylece  hayal  kırıklığına  da  uğramamış  oluyorum.  (Syf  47)
  • Uyuyalım.  İnsan  uyudu  mu her  şeyi  unutur.  (Syf  49) 
  • Bazen  büyük  insanları anlamak  ne  güç  oluyordu!  (Syf  62)

Etkinlik  kapsamındaki  2.  kitabımı  da  bitirmiş  bulunuyorum.

Bir  de  bunu  dinleyin!!




4 yorum:

  1. Çok sevdiğim kitaplar arasındadır, yıllar önce okumuştum, bu sene tekrar okudum, her okuduğumda farklı bir yönünü keşfediyorum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senelerdir kütüphanemde olmasına rağmen ben bu sene okudum ve kendime çok kızdım bu kadar geç kaldım diye. Gerçekten yürek burktuğu kadar çok şeyde öğretiyor.

      Sil
  2. Herhalde çocukluğuma dair en güzel anı :) Bir yaz tatilinde 2 günde bitirdiğim bir kitap..Adını duyunca şekere bulanmış kocaman bir portakal hayal ediyorum hala, tıpkı kitabın ismini ilk duyduğumda bana anımsattığı gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben okumakta biraz gecikenlerdenim. Ama insanın içini sıcacık yapan bir kitap kesinlikle.

      Sil

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...